• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
مطالعات رسانه ای
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 12 (1396)
دوره دوره 11 (1395)
دوره دوره 10 (1394)
دوره دوره 9 (1393)
دوره دوره 8 (1392)
شماره شماره 4(پیاپی 23)
شماره شماره 3(پیاپی 22)
شماره شماره 2(پیاپی 21)
شماره شماره 1(پیاپی 20)
دوره دوره 7 (1391)
دوره دوره 6 (1390)
دوره دوره 5 (1389)
نجف بیگی, رضا, قلی پور, آرین, فرهنگی, علی اکبر, ایمانی, جاوید. (1392). مدیریت نهادی سازی از طریق تلویزیون. مطالعات رسانه ای, 8(شماره 4(پیاپی 23)), 137-152.
رضا نجف بیگی; آرین قلی پور; علی اکبر فرهنگی; جاوید ایمانی. "مدیریت نهادی سازی از طریق تلویزیون". مطالعات رسانه ای, 8, شماره 4(پیاپی 23), 1392, 137-152.
نجف بیگی, رضا, قلی پور, آرین, فرهنگی, علی اکبر, ایمانی, جاوید. (1392). 'مدیریت نهادی سازی از طریق تلویزیون', مطالعات رسانه ای, 8(شماره 4(پیاپی 23)), pp. 137-152.
نجف بیگی, رضا, قلی پور, آرین, فرهنگی, علی اکبر, ایمانی, جاوید. مدیریت نهادی سازی از طریق تلویزیون. مطالعات رسانه ای, 1392; 8(شماره 4(پیاپی 23)): 137-152.

مدیریت نهادی سازی از طریق تلویزیون

مقاله 10، دوره 8، شماره 4(پیاپی 23)، زمستان 1392، صفحه 137-152  XML اصل مقاله (430 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
رضا نجف بیگی* 1؛ آرین قلی پور* 1؛ علی اکبر فرهنگی* 1؛ جاوید ایمانی* 2
1ندارد
2نویسنده و عهده دار مکاتبات
چکیده
نهادی سازی به معنای فراهم آوردن زمینه ها و شرایطی که موجب پایداری، استمرار و فراگیر شدن رفتارهای مطلوب شود همواره
از بحث های ضروری در علوم انسانی و بویژه در مدیریت است، اما نهادی سازی فرآیندی سخت، پیچیده و طولانی مدت است. در این
شرایط، تلویزیون به دلیل تاثیرگذاری بر افکار و رفتار انسان ها نقشی عمده دارد. در این تحقیق به این سوال پاسخ داده شده است که با
چه شرایطی می توان هر موضوعی را از طریق تلویزیون نهادی کرد. جامعه پژوهش، صاحب نظران مدیریتی آشنا با مفاهیم رسانه ای و
صاحب نظران رسانه ای آشنا با مفاهیم مدیریتی بوده است. براساس روش زمینه بنیان و نمونه گیری گلوله برفی، با سی نفر از کارشناسان
مصاحبه شده و مدل نهادی سازی از طریق تلویزیون استخراج شده است. نظریه و مدل پدیدار شده مبین آن است که نهادینه سازی هر
موضوعی از طریق تلویزیون، نیازمند بستر لازم، مهیا شدن شرایط علّی و اتخاذ راهبردهای مناسب است، اگرچه نقش عوامل مداخله گر
در این فرآیند نباید از نظر دور نگه داشته شود.
کلیدواژه‌ها
تلویزیون؛ مدیریت؛ نهادی سازی
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 797
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 639
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.