پژوهش حاضر ، با هدف بررسی سطح نیازهای دبیران و رابطه آن با مهارتهای اجتماعی آنان از دیدگاه مدیران مدارس راهنمایی دخترانه شهر تهران انجام گرفته است.این پژوهش از نوع همبستگی و همخوانی است . با روش نمونه گیری خوشه ای تعداد 300 دبیر و 100 مدیر از 100 مدرسه راهنمایی به صورت تصادفی انتخاب شدند .روش پژوهش پیمایشی است و ابزار اندازه گیری ،پرسشنامه می باشد. یافته های پژوهش نشان داد که فرضیه اصلی پژوهش با عنوان" میان نیازهای دبیران و مهارتهای اجتماعی آنان رابطه وجود دارد " رد می شود بدین معنی که میان مهارتهای اجتماعی دبیران و سطح نیازهای آنان هیچگونه رابطه معنی داری وجود ندارد.