راهکارهای توسعه روابط عمومی الکترونیک در سازمانهای رسانه ای (موردمطالعه: مدیران انجمن روابط عمومی ایران)

نوع مقاله: مقاله پژوهشی

نویسنده

نویسنده و عهده دار مکاتبات

چکیده

روابط عمومی ها نقش مهم و کلیدی در برخورد با مخاطبان یک سازمان دارند و استفاده از فناوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی
سبب ارتقاء سطح کیفی و کمی کارکردها در حوزه فعالیت روابط عمومی شده است. تأکید بر فن آوری اطلاعات، ابزاری برای رفع
نیازهای مخاطبان و ارائه خدمات با کیفیت برتر است. لذا فن آوری اطلاعات به عنوان ابزار مدیریتی روابط عمومی ، می تواند مفید
واقع شود، از این رو روابط عمومی الکترونیک می تواند روش خوبی را در اختیار مدیران سازمان، شرکت ها و مؤسسات قرار دهد تا با
مخاطبان و تشکیلات خود ارتباطی دو سویه و گسترده برقرار کند و به سرعت از نظرات آنها مطلع شوند . روابط عمومی به عنوان
ابزاری که قادر است اطلاعات کافی و لازم را در اختیار مخاطبان، کاربران و استفاده کنندگان قرار دهد.در این مقاله در ابتدا به بررسی
مفهوم دولت الکترونیک و روابط عمومی الکترونیک پرداخته و در ادامه با توجه به پژوهش انجام شده نقش آموزش – دسترسی به
اینترنت و شکاف دیجیتالی – امنیت و حریم شخصی در توسعه روابط عمومی الکترونیک در سازمانهای رسانه ای از دیدگاه انجمن
مدیران روابط عمومی ایران مورد بررسی قرار گرفته است.

کلیدواژه‌ها