• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
مطالعات رسانه ای
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 12 (1396)
دوره دوره 11 (1395)
دوره دوره 10 (1394)
دوره دوره 9 (1393)
شماره شماره 4(پیاپی 27)
شماره شماره 3(پیاپی 26)
شماره شماره 2(پیاپی 25)
شماره شماره 1(پیاپی 24)
دوره دوره 8 (1392)
دوره دوره 7 (1391)
دوره دوره 6 (1390)
دوره دوره 5 (1389)
فردوسی پور, عاطفه. (1393). اثربخشی پاراگراف بندی متن علمی بر درک مطلب دانشجویان. مطالعات رسانه ای, 9(شماره 2(پیاپی 25)), 43-52.
عاطفه فردوسی پور. "اثربخشی پاراگراف بندی متن علمی بر درک مطلب دانشجویان". مطالعات رسانه ای, 9, شماره 2(پیاپی 25), 1393, 43-52.
فردوسی پور, عاطفه. (1393). 'اثربخشی پاراگراف بندی متن علمی بر درک مطلب دانشجویان', مطالعات رسانه ای, 9(شماره 2(پیاپی 25)), pp. 43-52.
فردوسی پور, عاطفه. اثربخشی پاراگراف بندی متن علمی بر درک مطلب دانشجویان. مطالعات رسانه ای, 1393; 9(شماره 2(پیاپی 25)): 43-52.

اثربخشی پاراگراف بندی متن علمی بر درک مطلب دانشجویان

مقاله 4، دوره 9، شماره 2(پیاپی 25)، تابستان 1393، صفحه 43-52  XML اصل مقاله (392 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسنده
عاطفه فردوسی پور*
استادیار، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق.
چکیده
هدف این پژوهش، مطالعه و مقایسه انواع مختلفی ازساختار متن تفسیری از طریق پاراگراف بندی بر روی دانشجویان مشغول به
تحصیل دردانشگاه های دولتی شهر تهران بوده است. گروه نمونه به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند . آزمودنی ها پس از
نمونه گیری تصادفی، در گروههای آزمایشی به صورت تصادفی جایگزین شدند. ابزار مطالعه عبارت بود است از متون ، پرسشنامه
درک مطلب. به منظور تحلیل داده ها نیز از تحلیل واریانس یک راهه استفاده شد . بخشی از یافته های آماری نشان دادند که
پاراگراف بندی متن منجربه افزایش درک مطلب می شود.
کلیدواژه‌ها
متن علمی؛ پاراگراف بندی؛ درک خواندن
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 638
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 534
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.