رسانه اجتماعی توصیف ابزارهای آنلاین است که مردم از آن برای اشتراک محتوا، پروفایلها، نظرات، دیدگاهها، تجربیات و افکار استفاده میکنند. تفاوت اصلی رسانههای اجتماعی با شبکههای اجتماعی در این است که رسانههای اجتماعی راهی برای انتقال و یا اشتراکگذاری اطلاعات با مخاطبان گسترده است؛ در حالی که شبکههای اجتماعی عامل تعامل است. گروههایی از مردم با منافع مشترک، یا ذهن مشابه، وابسته با یکدیگر که در سایتهای شبکههای اجتماعی رابطه ایجاد میکنند. رسانه اجتماعی، اجتماعیسازی یک سازمان و درگیر کردن عوامل انسانی در فرآیند رویهها و فلسفههای یک سازمان است. در این مقاله، نقش رسانههای اجتماعی به عنوان عاملی تأثیرگذار در بازاریابی و مؤثر بر ساختار سازمانی با نگاه ویژه به بانکداری الکترونیک و بانکداری اجتماعی مورد بحث قرار میگیرد. مؤلفهها و نقشه راه نفوذ بانکها به درون رسانههای اجتماعی بیان میگردد و با ارائه جداولی از حضور بانکهای خارجی در سایتهای رسانههای اجتماعی پربازدید و بحث پیرامون نقش این رسانهها در بسترسازی تعاملات بانکی با نسل جدید به منظور ایجاد مشتریانی وفادار، به عواملی همچون کاهش هزینهها، کسب اعتماد نسل جدید، افزایش درآمد و اهمیت برند بانکها در رسانههای مذکور پرداخته میشود.
سجادی جاغرق, سید عبدالله, قرائتی, علیرضا, & حیدری, مجید. (1394). نقش رسانههای اجتماعی در بازاریابی و تأثیر بر ساختار سازمانی. مطالعات رسانه ای, 10(شماره 1(پیاپی 28)), 127-143.
MLA
سید عبدالله سجادی جاغرق; علیرضا قرائتی; مجید حیدری. "نقش رسانههای اجتماعی در بازاریابی و تأثیر بر ساختار سازمانی". مطالعات رسانه ای, 10, شماره 1(پیاپی 28), 1394, 127-143.
HARVARD
سجادی جاغرق, سید عبدالله, قرائتی, علیرضا, حیدری, مجید. (1394). 'نقش رسانههای اجتماعی در بازاریابی و تأثیر بر ساختار سازمانی', مطالعات رسانه ای, 10(شماره 1(پیاپی 28)), pp. 127-143.
VANCOUVER
سجادی جاغرق, سید عبدالله, قرائتی, علیرضا, حیدری, مجید. نقش رسانههای اجتماعی در بازاریابی و تأثیر بر ساختار سازمانی. مطالعات رسانه ای, 1394; 10(شماره 1(پیاپی 28)): 127-143.