درباره نشریه

فصلنامه مطالعات رسانه‌ای نشریه‌ای دو زبانه (فارسی – انگلیسی) بوده و رویکردی علمی - پژوهشی را در انتشار مقالات حوزه ارتباطات، مدیریت رسانه و موضوعات پیرامونی آن دنبال می‌نماید. هدف این فصلنامه ایجاد بستری مناسب برای توسعه مطالعات رسانه‌ای و ارتباطات بوده و نیز می‌کوشد تا جدیدترین مشارکت‌های نظری و یافته‌های کاربردی و بنیادی پژوهشگران، نویسندگان و صاحب‌نظران این حوزه را به علاقه‌مندان به حوزه مطالعات رسانه‌ای عرضه نماید. این فصلنامه با مشارکت اساتید برجسته کشور و نیز با رعایت ضوابط علمی و استانداردهای داوری، سعی در انتشار مقالات منتخب مورد علاقه مخاطبان خود دارد. بدین منظور نمایه شدن این نشریه در پایگاه‌های داده شناخته شده ملی و بین‌المللی در دستور کار قرار گرفته و خوشبختانه در حال حاضر، توجه مخاطبان بسیاری را جلب نموده است.

محورهای موضوعی فصلنامه مطالعات رسانه‌ای به شرح ذیل می باشند:

  • مدیریت رسانه
  •  ارتباطات
  • فناوری‌های نوین ارتباطاتی
  • ارتباطات و توسعه
  • مطالعات رسانه‌های اجتماعی
  • کارآفرینی رسانه‌ای و مدیریت کسب و کارهای کوچک در صنعت رسانه‌
  • مدل‌های کسب و کار در رسانه‌ها
  • فناوری‌های نوین در رسانه‌ها
  • مطالعات ژورنالیسم و خبرنگاری
  • مدیریت رسانه‌های عام‌المنفعه
  • اخبار جعلی، کژتابی اطلاعاتی و سواد رسانه‌ای
  • موضوعات بین رشته‌ای در حوزه رسانه